EN LAS LECCIONES ANTERIORES:
February 16th ~ 4th lesson:
In this class we worked hard in the 1st Unit of the book, in order to have it done before the laboratory lesson. Working the vocabulary and excercises found in the pages 9~10~11. In page 11 we did a class work, please make sure that your kids have finish this classwork successfully. If there is pieces missing of the classwork missing in your kids book, you all can find the audio in the blog to do the excercise in this page. (Audio N° 16)
En esta clase trabajamos arduamente en la 1ra unidad del libro, con el proposito de tenerla terminada antes de la clase en el laboratorio de inglés. nos enfocamos en el vocabulario y ejercicios encontrados en las paginas 9~10~11. En la pagina 11 realizamos una activdad de clase, por favor asegurense que los niños hayan terminado esta actividad satisfactoriamente.
Comprendo que como padres de familia, su mayor interes, es que el costo invertido en el libro del curso sea vea reflejado en el trabajo de clase, y que sea utilizado este libro.
Si sus hijos presentan en el libro algunos elementos sin completar en esta actividad, ustedes pueden encontrar el audio en el blog para terminar dicha actividad. (Audio N° 16)
TIME FOR FUN!
February 23rd~ 5th lesson
In this day we decided to have a relaxed and fun day. from 8:00 am to 9:00 am, the 1st part of the class was on the playroom. in order to change the environment of the class, having the kids relaxed and just reviewing what we learned in the 1st unit in order to reinforce the concepts seen in class.
After the break, in the 2nd part of the class, we moved to the laboratory, to work on activities, concepts and vocabulary seen in the 1st unit. Basically this lesson became the closure of the 1st unit.
Here I am adding the lab. work step by step just in case parents and kids want to review it and practice with it.
En este dia, decidimos tener una clase relajada y divertida. de 8AM a 9AM la 1ra parte de la clase fue dictada en la ludoteca. con el proposito de tener un cambio de ambiente en la clase, que los niños estuvieran cómodos y relajados mientras realizamos un repaso de lo que aprendimos en la primera unidad tratando de reforzar los conceptos vistos en clase. Despues del descanso, en la 2da parte de la clase, nos dirigimos al laboratorio, para trabajar en actividades, conceptos y vocabulario visto en la 1ra unidad. Basicamente esta clase se convirtio en el cierre de la primera unidad.
A continuacion agrego el trabajo realizado en el laboratorio, paso por paso. en caso de que los padres de familia y niños deseen revisarlo y tomarlo como practica.
LABORATORY SCHEDULE, SATURDAY FEBRUARY 23rd 2013
TOPICS TO WORK ON: WH questions in present tense and past tense
TEACHER: DANIEL BEDOYA BERMUDEZ
WARM UP
“TYPES OF WH QUESTIONS”
-Look and check at the presentation.
Identify the Different WH questions and how to use
them in context
ACTIVITIES~GAMES
GAMES
PRESENT TENSE
Check again the use of WH questions and do the
activities posted in hereJ!
PAST TENSE
In this exercise use the WH questions but in a past
tense context J
LISTENING
Check
the pronunciation of the learned words J
FULL
SENTENCE ACTIVITY
Now make a
question for each point using the WH words, remember to make full questions J
No hay comentarios:
Publicar un comentario